Svensk forward kommer til White Hawks, med flere års erfaring fra SHL

Så kan vi her i sommervarmen give Jer fans endnu mere at varme sig på. Den 31-årige svenske forward Daniel Trkulja, har underskrevet en et-årig aftale med White Hawks.

Det er en særdeles spændende forward vi har tilknyttet truppen, hvor Daniel Trkulja blandt andet har optrådt i den bedste svenske række SHL i fire sæsoner. Her optrådte han i 169 kampe for henholdsvis Linköping og Leksand. I sidste sæson drog Daniel på sit første udlandsophold i Norge, hvor det var Sparta Sarpsborg der havde fornøjelsen af ham, og i år bliver det så i den danske Metal Liga, og ikke mindst i Frederikshavn White Hawks, vi får glæde af ham.

Sportschef Kasper Kristensen siger

”Vi er rigtig glade for at kunne lande en aftale med Daniel. Han er en meget erfaren spiller, der har bevist sit værd i Sverige i mange år. Daniel er en rigtig holdspiller, med sine forcer i spillet med pucken, og vil derfor blive en vigtig del af vores offensiv og powerplay i den kommende sæson”

Daniel Trkulja udtaler følgende

”Det bliver virkelig spændende at komme til Frederikshavn, og jeg ser meget frem til en ny sæson, i en ny liga for mig. Jeg har ikke det store kendskab til den danske liga, men jeg har talt med nogle stykker om det, som selv tidligere har spillet i Danmark, og det tegner spændende. Jeg er selv en offensiv spiller, og jeg håber, jeg kan producere point for White Hawks i den kommende sæson. Men det vigtigste er hele tiden at hjælpe holdet til de bedst mulige resultater”

Daniel Trkulja ankommer til byen i weekenden, og er med når Pelle Hånberg kalder til første træning på mandag. Det bliver med nummer 71 på ryggen, vi kommer til at se Daniel Trkulja i den kommende sæson.

Første istræning Frederikshavn White Hawks ønsker at styrke holdet uden for banen. Derfor søger vi en initiativrig sælger med kommercielt mindset til en nyoprettet stilling.