Den 24-årige forward har skrevet en to-årig kontrakt med Frederikshavn White Hawks

Vi kan med glæde offentliggøre, at vi har skrevet en to-årig aftale med den 24-årige forward Emil Marcussen.

Han har fået hele sin ishockeyopvækst i Aalborg, og har siden 2016 været en fast skikkelse i Aalborg Pirates truppen, hvor det er blevet til pokaltitler, danmarksmesterskaber, og deltagelse i Champions Hockey League.

Sportschef Kasper Kristensen siger følgende om klubbens nye spiller.

-Vi har i hele vores strategi lagt op til, at vi gerne vil have unge spillere, som vi kan videreudvikle. I Emil Marcussen ser vi netop en spiller, der er oplagt til at være en del af det projekt vi har sat i søen i Frederikshavn, og vi har vist heroppe, at vi ikke er bange for at give de unge spillere ansvar. Det er noget af det jeg har talt med Emil om, og som har tiltalt ham i bestræbelserne på at få mere spilletid, end han har fået i Aalborg, lyder det fra Kasper Kristensen.

Selv siger Emil Marcussen om skiftet fra Aalborg til Frederikshavn.

-Jeg føler, det var en god timing i at skifte nu. Jeg synes, det er et fedt projekt White Hawks har fået op at stå, hvor man ikke er bange for at give de unge spillere spilletid. Der er plads til at lave en fejl, uden man ryger ud på bænken med det samme, og det tiltaler mig meget at blive en del af det. Jeg har selvfølgelig også talt med de andre Aalborg drenge der spiller i Frederikshavn, hvor de er gået fra knap så meget spilletid i Aalborg, til masser af spilletid i Frederikshavn. Jeg synes, det var nu jeg skulle prøve noget nyt, og jeg ser frem til at komme på is i Frederikshavn og møde mine nye holdkammerater.

Emil Marcussen bliver udstyret med trøjenummer 48 i Frederikshavn White Hawks.

PRESSEMEDDELELSE: Holm og Mulberg tager to år mere PRESSEMEDDELELSE: Mads Falborg Iversen forlænger med to år