Alex Bumagin og familien bliver i Danmark

Vi kan med stor glæde offentliggøre, at Alex Bumagin fortsætter i Frederikshavn White Hawks i den kommende sæson.

Indsamlingen vi tidligere på foråret satte i gang for Bumagin og familien, har oversteget alle vores forventninger, og vi er kommet godt i mål, så familien kan blive i Frederikshavn.

White Hawks direktør René Jørgensen siger:

-Vi indledte indsamlingen, da vi i Frederikshavn White Hawks er mere end ishockey. Det er vigtigt også at vise social ansvarlighed, og da vi ikke vil sende Bumagin og resten af familien hjem til de rædsler der foregår, var vi slet ikke i tvivl om, at vi ville være vores ansvar bevidst overfor en mand, der har givet klubben så meget.

-Vi kan ikke takke nok for den støtte vi har mødt fra klubbens fans, sponsorer og frivillige. Samtidig har vi også mødt en stor velvilje fra fans i andre klubber i Danmark, hvilket viser, at ishockey Danmark står sammen. Det er noget vi er meget stolte over.

-Vi ved endnu ikke hvilken rolle Bumagin får i den kommende sæson, hvor hans ærgerlige skade til slut i sidste sæson, desværre satte ham ud af spillet. Det går dog så meget fremad med hans genoptræning, så vi er fortrøstningsfulde i forhold til den del. Uanset hvilken rolle han vil få, er vi stolte og glade for, at det er lykkedes os at bibeholde ham i vores klub. Han er en person der står stor respekt omkring, og samtidig en ekstrem stor motivator for vores unge spillere i truppen, der kan drage stor nytte af den erfaring han har med sig, lyder det fra René Jørgensen.

Selv siger Alex Bumagin om at få lov at fortsætte i White Hawks.

-Først vil vi i hele familien sige tusind tak for den støtte og velvilje der er vist os fra hele Danmark. Det er en hård tid for os i familien, så derfor er det ekstra dejligt, at der er personer og virksomheder der tænker på os, og kan sørge for vi kan blive i landet. Jeg ser meget frem til at fortsætte i Frederikshavn White Hawks, og så må vi se i hvilken rolle det bliver fremadrettet, lyder det fra Alex Bumagin.

Endnu en gang en KÆMPE tak til alle der har bidraget. Det er noget vi som klub og organisation sætter stor pris på. TAK.

Hvis du ønsker at støtte op om dette, så kan du stadig indbetale på konto 5071-1135892, eller sende en mail rene@elitenord.dk for faktura.

PRESSEMEDDELELSE: Canadisk forward til White Hawks METAL LIGA-PROGRAMMET FOR 2023/24 er klart!