26-årig canadier underskriver et-årig aftale med høgene

Det er med stor glæde vi kan offentliggøre endnu en import til den kommende sæson. 26-årige Todd Winder tilslutter sig White Hawks truppen, når den nye sæson begynder.

Todd Winder har de seneste tre sæsoner optrådt i svensk ishockey, hvor han har repræsenteret Vimmerby HC og Karlskrona HK i HockeyEttan. Inden han drog til Sverige, var han med til at vinde mesterskabet i den canadiske USports for Univ. Of Guelph, og blev samtidig udtaget til ligaens All Star-Team.

White Hawks cheftræner Patric Wener udtaler om klubbens nye spiller.

-Todd Winder er en meget spændende spiller, der har mange offensive kvaliteter. Han har en god teknik, et godt skud, kan lave den afgørende pasning, og så er han en spiller der altid opsøger målchancerne. Han har erfaring fra Sverige, hvilket gør, at han ikke behøver den store tid til at tilpasse sig spillestilen i White Hawks.

-Akkurat som med Pontus Englund, så får vi i Todd Winder en spiller der vil arbejde hårdt for klubben, og så har han en karakter og personlighed der passer ind i vores filosofi i White Hawks, lyder det fra Patric Wener.

Selv siger Todd Winder om sin kontrakt med White Hawks.

-Det bliver utrolig spændende at komme til Danmark og Frederikshavn. Jeg har talt en del med sportschef Kasper Kristensen om klubben og dansk ishockey, og ser frem til at blive en del af en god og spændende klub. Jeg har også haft flere samtaler med træner Patric Wener, og jeg er sikker på, at den stil vi kommer til at spille, vil udnytte mine styrker, og hjælpe holdet med at få succes. Jeg ser meget frem til at lære klubben bedre at kende, og er meget spændt på at komme i gang, lyder det fra Todd Winder.

Klubbens nye canadier vil ankomme til byen i slutningen af juli, og vil i den kommende sæson optræde med trøjenummer 89.

PRESSEMEDDELELSE: Daniel Baastrup Andersen til White Hawks PRESSEMEDDELELSE: Bumagin fortsætter i White Hawks