Tadeas Galansky tager turen nordpå i den kommende sæson, hvor tjekken har underskrevet en et-årig kontrakt med White Hawks. Samtidig bliver det et farvel og på gensyn til Kevin Frydkjær.

Det er med stor glæde, vi kan præsentere Tadeas Galansky som ny keeper i Frederikshavn White Hawks. Nærmere præsentation af den 28-årige tjekke er nærmest overflødig, hvor han skal i gang med sin syvende sæson i dansk ishockey.

Efter et års fravær i White Hawks, er Galansky tilbage mellem stængerne for de hvide høge, efter et ophold i Odense Bulldogs.

Med tilgangen af Tadeas Galansky, får vi i White Hawks et rigtig stærkt målmandsteam, hvor han sammen med Mathias Seldrup skal være ankermand i buret. Det vil give en sund konkurrence mellem de to, hvor de kan være med til at presse hinanden til træningen, så de kan holde sig skarpe. Men vi ser det først og fremmest som et stærkt team, der kan hjælpe hinanden og holdet i den rigtige retning

Galansky siger selv om det kommende comeback i White Hawks.

”Jeg er glad for at komme tilbage til Frederikshavn, og der er tre grunde til, at jeg besluttede mig for at komme tilbage. For det første er White Hawks en velfungerende klub på et professionelt niveau, og med en god organisation. For det andet er holdet altid konkurrencedygtigt og vil vinde, og for det tredje venter min kæreste og jeg et barn, og der er et godt miljø i Frederikshavn, så vi kan give vores barn en god start”

”Mine forventninger til sæsonen er selvfølgelig at hjælpe holdet med at nå play off, og vinde titler. Holdet ser spændende ud, med vigtige danske spillere, som er grundlaget for klubben, og med de rigtige importspillere, bliver vi et hold der bliver svære at spille imod”

Vi glæder os til at byde familien Galansky tilbage til byen i august.

Det betyder samtidig et farvel til Kevin Frydkjær, der har været en loyal backup keeper gennem de seneste to sæsoner. Kevin har været yderst professionel, gået til opgaven med krum hals, og der har aldrig lydt et ondt ord fra ham omkring den rolle han har haft. Vi har, sammen med Kevin, besluttet, at han skal ud og have noget erfaring og spilletid et andet sted, og så ser vi ham forhåbentlig i White Hawks på et senere tidspunkt.

Kevin siger selv:

”Jeg har nydt min tid med White Hawks utroligt meget. Det er selvsagt en drengedrøm at spille for det hold, man har stået på lægterne og set, siden man var en lille dreng. White Hawks har hjulpet mig utrolig meget i min udvikling, og lært mig, hvad det vil sige at spille professionelt. Jeg har brug for at udvikle mig som målmand, og har derfor også brug for at stå flere kampe, og som tredjevalg i White Hawks vil det blive svært. Derfor er jeg blevet enig med klubben om at søge nye udfordringer. Jeg vil gerne give en stor tak til organisationen, for vores toårige samarbejde. Forhåbentligt er dette blot et midlertidigt farvel.”

PRESSEMEDDELELSE: To-årig kontrakt med Niklas Pavel PRESSEMEDDELELSE: Jeppe Vinther vender hjem