To år mere til den tjekkiske keeper, der nu har slået sig ned i byen for altid

Den tjekkiske keeper Tadeas Galansky fortsætter i Frederikshavn White Hawks, hvor vi er blevet enige om en to-årig kontraktforlængelse.

”Vi er ved at bygge et nyt mandskab op til de kommende år, og der er en stærk keeper en vigtig bestanddel af vores hold. Det bliver et ungt hold, og derfor er en rutineret keeper utrolig vigtig at have mellem stængerne. Det får vi helt sikkert med Galansky, der er en af Metal Ligaens absolut bedste keepere, hvilket han har bevist igennem sine syv år i Danmark. Foruden sit spil på isen bringer ’Tad’ også rigtig meget til omklædningsrummet. Han er en kanon fyr, men også en meget respekteret leder, der gerne lærer fra sig”, udtaler sportschef Kasper Kristensen.

Selv siger Galansky om kontraktforlængelsen.

-Jeg er glad for at fortsætte som hvid høg i to sæsoner mere, og det er der flere grunde til. Jeg er glad for klubben, og alt hvad der omkring den, med spillere, medarbejdere og fans. Min familie og jeg elsker at være i Frederikshavn, og har besluttet os for at slå os ned her i byen for altid. Derfor kan jeg heller ikke se mig selv spille for andre klubber end Frederikshavn White Hawks, som jeg gerne vil hjælpe med at vinde pokaler.

Tadeas Galansky ser frem til at være med til at bygge et nyt hold op.

-Det er klart, efter den bitre sæson i fjor, at det giver mening at genopbygge holdet. Mange af spillerne har været her i mange år, og har brug for en forandring i deres karriere. Men jeg tror stadig på, at vi som klub og hold kan være konkurrencedygtige, og klubben gør lige nu et stort arbejde med at finde passende erstatninger.

Det bliver Galanskys fjerde og femte sæson i Frederikshavn White Hawks, og vi ser frem til at have ham i klubben de kommende to år.

PRESSEMEDDELELSE: Jonas Wilquin ny spiller i White Hawks PRESSEMEDDELELSE: Rutinerede Daniel Madsen til White Hawks